Tärkeintä on asiakkaan tyytyväisyys ja turvallisuus
SHU:n asiakaspalvelukeskuksessa asiakasneuvojien työ on monipuolista sekä työpäivät vaihtelevia. Työtehtäviin kuuluu laidasta laitaan asiakkaiden yhteydenottoihin vastaamista puhelimitse ja sähköisesti, huolto- ja korjaustöiden raportointia sekä asentajien töiden organisointia.
”Työpäivien luonne vaihtelee päivittäin. Välillä on hyvin hektistä ja toisinaan taas rauhallisempaa. Tempoon vaikuttaa paljon se, kuinka paljon tulee vika- tai pelastuskeikkoja, koska ne menevät kaiken muun tekemisen edelle. Prioriteetit ovat selkeät. Asiakas on tärkein – heidän tyytyväisyys ja turvallisuus tulee aina ensimmäisenä”, kertoo SHU:n asiakasneuvoja Julia Koivu, joka on työskennellyt SHU:lla tammikuusta 2021.
Asiakaspalvelu luo mielikuvan yrityksestä
Asiakaspalvelun tärkeys korostuu puhelimitse, sillä puhelu asiakaspalveluun saattaa olla usealle asiakkaalle ensimmäinen kohtaaminen yrityksen kanssa. Usein yhteydenotot liittyvät vikojen ilmoituksiin, jolloin tilanteen asetelma on lähtökohtaisesti negatiivinen. Asiakaspalvelun työn haaste ja hedelmä onkin se, kun puhelun aikana tilanne kääntyy positiivisemmaksi ja asiakas on tyytyväinen saamaansa palveluun, jossa hän kokee tulleensa kuulluksi.
”Me SHU:lla haluamme antaa asiakkaalle parasta mahdollista palvelua. Ymmärrämme asiakkaiden harmituksen, jos esimerkiksi hissi ei toimi juuri silloin, kun pitäisi kantaa painavat kauppakassit kuudenteen kerrokseen, ja pyrimme aina parantamaan asiakkaiden mieltä puhelun aikana. Otamme huomioon tilanteen kiireellisyyden ja jotkin tapaukset vaativat sen, että lähetämme asentajan heti paikalle. Asentajamme tekevät myös kentällä kaikkensa, että hissit liikkuvat ja vikojen korjaustöiden priorisoinnissa asiakaspalvelu tekee paljon yhteistyötä heidän kanssaan”, kertoo Julia.
Huippunopeaa henkilökohtaista palvelua SHU:n asiakaspalvelussa
Asiakaspalvelukeskus on saanut vuosittain toteutettavassa asiakastyytyväisyyskyselyssä aina hyvät arvostelut ja erityisesti kiitosta saa palveluasenne, sekä koko yrityksen ylpeydenaihe: vastausaika, joka on ollut useana vuonna keskimäärin huimat kuusi sekuntia!
”Yksi asiakaspalvelun laadun mittari on ehdottomasti vastausaika. Vastaamme tulevaan puheluun heti kun se on mahdollista. Se on tällä ja monella muulla palvelualalla iso kilpailuvaltti.”
Parasta SHU:lla on positiivinen ilmapiiri ja mukavat työkaverit
”Olen viihtynyt SHU:lla alusta asti. Täällä on hyvä meininki ja mukavat työkaverit. Töihin on aina mukava tulla. Työ SHU:n asiakaspalvelussa on ollut alusta asti organisoidun selkeää ja monipuolista. Milloinkaan ei jää ongelman kanssa yksin, sillä apua saa matalalla kynnyksellä muilta työkavereilta. Asiakaspalvelulla on todella tärkeä rooli organisaatiossa. Hyvä asiakaspalvelu ja sen sujuva toimivuus on kaiken a ja o, sillä se luo asiakkaalle mielikuvia yrityksestä”, kertoo Julia Koivu.