Ennakoiva hissihuolto
Ennakoiva hissihuolto ehkäisee yllättävät ongelmat ja korjauskustannukset sekä takaa laitteiden sujuvan ja turvallisen toiminnan. Laki velvoittaa tarkastamaan ja huoltamaan kaikki henkilökäytössä olevat hissit huoltosuunnitelman mukaisesti. Kyse ei ole pelkistä lakipykälistä, vaan turvallisuudesta. Hissin toimintavarmuus edellyttää säännöllistä ammattilaisen tekemää huoltoa. Huoltotarpeet on kannattavaa ennakoida, jolloin ongelmat voidaan ehkäistä jo ennen niiden syntymistä.
Nykyajan hisseissä on yhä enemmän tekniikkaa ja samalla niiden elinkaari on lyhentynyt. Tämä asettaa haasteita hissihuoltoon. Ennakoivan huoltosopimuksen avulla voi taata mielenrauhan niin hissin haltijalle kuin sen kaikille käyttäjille. Kun hissiä huolletaan ennakoivasti, minimoidaan yllättävien korjaustarpeiden, käyttökatkojen ja lisäkustannusten riskit. Turvallisin ja kustannustehokkain tapa järjestää hissien huoltotoiminta on luoda huoltosopimus toimivan ja luotettavan yrityksen kanssa. SHU:n asiakkaana pidämme sinut aina ajan tasalla hissilaitteiden kunnosta sekä niiden huolto- ja korjaustarpeista.
01
Nopea ja joustava palvelu
Hissi on tärkeä ja usein myös itsestään selvä osa kiinteistöä ja hissin käyttökatkot ovat aina ikäviä kaikille käyttäjille. Sen vuoksi on tärkeää, että ikävän tilanteen sattuessa hissihuoltoyritykseen saadaan nopeasti yhteys, jotta hissin korjaus toteutuu mahdollisimman nopeasti.
Meille asiakas on aina tärkein ja haluamme olla parhaita palvelussa, jonka vuoksi toimintamallimme perustuu aitoon avoimuuteen ja nopeuteen. Palvelumme on tehokasta ja luomme hyviä, kestäviä asiakassuhteita. SHU:n asiakaspalvelukeskus saa vuosittain asiakaskyselyssä huippuarvosanat. Erityisesti kiitosta saa iloinen ja avulias palveluasenne sekä kuuden sekunnin keskimääräinen vastausaika. Päivystyspalvelumme toimii vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.
SHU:n henkilöstö koostuu alan parhaista ammattilaisista ja meillä on vaativissakin kohteissa tarvittavaa erikoisosaamista. Koulutamme säännöllisesti henkilökuntaamme, jotta jokaisen ammattitaito pysyy korkealla tekniikan kehittyessä koko ajan. Reaaliaikainen työajanseuranta, kattava varaosavalikoima ja ammattitaitoiset asentajat takaavat nopean ja laadukkaan hissin korjauksen.
02
Kustannustehokkuus
Oikea huoltoväli ja ennakoiva hissin kunnossapito ehkäisevät suurempia remontteja, jotka aiheuttavat merkittäviä kustannuksia. Lisäksi reaaliaikainen paikannus ja asentajien mobiilipäätelaitteet kattavien laite- ja historiatietojen kera takaavat kustannustehokkaan palvelun.
Huollamme hissilaitteet aina laitekohtaisen huolto-ohjelman mukaisesti. Huolto-ohjelma määritellään vastaamaan laitteen tekniikkaa, käyttömäärää ja -ympäristöä sekä kiinteistökohtaisia erityisvaatimuksia. Huoltotoiminnan päätarkoitus on olla ennakoivaa ja pitää laitteet toimivina ja turvallisina käyttää. Toimintamallilla estetään yllättävät osien rikkoontumiset ja hissien käyttökatkot. Ennakoimalla varmistetaan myös hissilaitteen pisin mahdollinen elinkaari tasaisella kulurakenteella ilman ikäviä yllätyksiä.
03
Monimerkkiosaaminen
Meillä on vuosikymmenten kokemus ja vahva ammattitaito kaikentyyppisistä ja ikäisistä hissilaitteista. Hallitsemme kaikkien hissimerkkien huollot, korjaukset ja modernisoinnit. Varaosien löytyminen ja niiden asianmukainen asennus ei ole meillä hissin iästä, mallista tai valmistajasta kiinni. Keskusvarastomme varaosavalikoimamme on Suomessa yksi hissialan kattavimmista.
04
SHU Yhteys -palvelu
SHU Yhteys -palvelu on tekoälyä hyödyntävä ennakoivan huollon huoltokirjajärjestelmä. Yhteys-palvelu kerää reaaliaikaisesti tietoa hissilaitteiden toiminnasta ja käyttää keräämäänsä tietoa tulevien huoltotarpeiden ennakointiin. Järjestelmä tuottaa toimenpide-ehdotukset analysoidun tiedon perusteella. Yhteys-palvelun avulla asiakas pystyy seuraamaan omia laitteitaan helposti ja saamaan ajankohtaista tietoa laitteiden kunnosta. Tavoitteena on saada asiakkaalle kustannussäästöjä ennakoinnin myötä.
Järjestelmän tietolähteinä toimii laitteen huoltokirja, laitetiedot, energiankulutus ja IOT anturointi. Yhteys-palvelusta näet mm. ennakoivan seurannan hälytykset, toimenpiteitä vaativat laitteet sekä energiankulutuksen. Palvelussa asiakas näkee myös perinteisen huoltokirjan reaaliaikaisesti. SHU Yhteys -palvelun avulla on helppo ylläpitää hissien ylläpitobudjettia ja PTS -suunnitelmaa. Laitteista saadaan ennakoivasti tietoa korjaustarpeista ja niiden elinkaaresta. Järjestelmä havaitsee poikkeamat hissin toiminnassa jo ennen asiakkaan ilmoitusta, mikä tehostaa ennakointia entisestään. SHU Yhteys -palvelun avulla asiakas saa läpinäkyvyyttä kustannuksiin.
05
06
Kysy huoltotarjous.
Huoltomyynti
040 736 2869
oliver.vinni@shu.fi
Oliver Vinni
Huoltomyynti
Artikkeleita hissihuollosta
SHU on solminut hissien huolto- ja kunnossapitosopimuksen VTS-kotien kanssa
Suomen Hissiurakointi on solminut hissien huolto- ja kunnossapitosopimuksen VTS-kotien kanssa Sopimuksen myötä Suomen Hissiurakointi vastaa jatkossa kokonaisuudessaan yli 300 hissistä VTS-kotien kiinteistöissä. VTS-kodit on Tampereen suurin vuokranantaja, omistaen ja...
Hissien vianhaun asiantuntijan työ on jatkuvaa ongelmanratkaisua
Vikamiehen työtehtäviin kuuluu pääasiassa hissivikojen selvitys, vian aiheuttaneen ongelman ratkaisu ja lopulta vian korjaus. Työ on erittäin monipuolista ja liikkuvaa. Työtehtävät vaihtelevat tapauskohtaisesti ja kaikki päivät ovat erilaisia, mutta jokainen niistä sisältää paljon pähkinöitä purtavaksi.
SHU Yhteys -palvelulla optimoit kiinteistösi hissilaitteiden tulevaisuuden
Tekoälyä hyödyntävä huoltokirjajärjestelmä on aina askeleen edellä SHU Yhteys -palvelu on tekoälyä hyödyntävä ennakoivan huollon huoltokirjajärjestelmä hissilaitteille. Yhteys-palvelu kerää reaaliaikaisesti tietoa laitteiden toiminnasta. Järjestelmän tietolähteinä...
SHU:n vastuulliset askeleet kohti hiilineutraaliutta
Toteutimme vuonna 2021 CO2-päästöjen mittauksen Reforest Finland Oy:n kanssa ja SHU:n hiilijalanjälki vuodelta 2020 on 278 CO2e tonnia. Tulosten pohjalta teimme toimintasuunnitelman päästöjen vähentämiseksi ja kompensoimiseksi sekä laadimme hiilitiekartan kohti hiilineutraalia toimintaa.
Miten minimoida hissin turvallisuusriskit?
Suomessa on noin 60 000 hissiä, joista vanhimmat on valmistettu 1920-luvulla. Kun puhutaan hissien elinkaaresta ja turvallisuudesta, mitä sillä tarkoitetaan, kun laitteiden ikähaitari on yli 100 vuotta? Mitkä ovat suurimmat turvallisuusriskit ja mitä tulee...
Ennakoiva hissihuolto ehkäisee yllättävät ongelmat ja korjauskustannukset
Alkuperäinen julkaisu: KITA-lehti (Kiinteistö- & talotekniikka). Julkaistu joulukuussa 2021. Teksti: Jari Peltoranta Laki velvoittaa tarkastamaan ja huoltamaan kaikki henkilökäytössä olevat hissit huoltosuunnitelman mukaisesti. Kyse ei ole pelkistä...
Miksi SHU?
Suomen Hissiurakointi Oy on Suomen neljänneksi suurin hissialan yritys, joka on toiminut alalla yli 40 vuotta. SHU on täysin kotimainen perheyritys ja meillä on seitsemän toimipistettä. Huollamme ja modernisoimme kaikkien valmistajien hissejä, liukuportaita ja...
SHU:n asiakaspalvelu tutkitusti huippunopea
Asiakaspalvelukeskus on organisaation korvaamaton tiedonvälittäjä SHU:n asiakaspalvelukeskus huolehtii hissien vikailmoitusten vastaanotosta, hälytyspuhelinten puhelinnumeroiden hallinnoinnista, laskutuksesta, sekä muusta yleisestä puhelinliikenteestä. Vikailmoitukset...
Miksi hissihuollon kilpailutus kannattaa?
Taloyhtiön ja kiinteistöosakeyhtiön osakkaiden yhteinen etu on kustannustehokkaat yhteiset palvelut. Kiinteistönhoidon ja huoltopalveluiden sopimuksia kilpailutetaan joissakin taloyhtiöissä säännöllisesti, toisissa harvoin. Yhteistä niille on kuitenkin se, että usein...
Mitä vastuullisuus tarkoittaa hissihuollossa?
Vastuullisuus on maailmanlaajuisesti kasvava trendi, niin yksilön toiminnassa, kuin liiketoiminnan palveluissa ja kehityksessä. Keskustelu ilmastonmuutoksesta, kiertotaloudesta ja kestävästä kehityksestä käy kuumana, jonka myötä yhä useamman yksilön ja yrityksen toiminta on muuttunut vihreämmäksi ja arvoihin lukeutuu lähes aina myös vastuullisuus.